První pomoc pro PPC, sociální média, SEO a marketing na internetu od Sun Marketing

Profile

Michal Chamilla

michal.chamilla (at) sunmarketing.cz

Články

Využívate už reklamy s produktovými informáciami?

Rubrika: Výkonová reklama

Ak pracujete pravidelne v AdWords, už ste o nich s najväčšou pravdepodobnosťou počuli. Reklamy vo vyhľadávaní, ktoré nie sú len textové, ale obsahujú rovno obrázok a cenu hľadaného produktu, čo ich môže spraviť značne pútavejšími. K tomu sa cielia trochu rozdielne, než to poznáte.

  • Celkový priemer hodnotení: 3.67 z 5
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67

26. marca 2013 | Komentáre: 2

Remarketing s Google Analytics

Rubrika: Výkonová reklama

Retargeting. Počuli ste o ňom. Možno ste ho aj využili, či už v AdWords, DSP alebo Etargete. Umožňuje cieliť na návštevníkov, ktorý sú pre vás zaujímavý. Už nejaký ten piatok môžete v AdWords využívať Google Analytics remarketing, teda cielenie na návštevníkov webu podľa ich správania na webu. Ako s ním začať a na čo si dať pozor, o tom budú nasledovné odstavce.

  • Celkový priemer hodnotení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

22. januára 2013 | Komentáre: 0

Universal Analytics alebo všetky dáta pohromade

Rubrika: Bleskovky

Google včera oznámil rozšírenie Google Analytics, umožňujúce posielať do GA vlastné dáta. Už teda nemusíte merať len na základe návštev. Napr. vaše call centrum môže poslať štatistiky uskutočnených hovorov priamo do systému. Možností ale ponúka omnoho viac, namátkovo napr. importovať náklady na kampane inde ako v AdWords alebo vytváranie vlastných dimenzií a metrík.

Žiaľ má z môjho pohľadu aj 2 nevýhody. Prvá, je to zatiaľ beta, takže nemusí byť dostupné každému. Druhá, využíva novú knižnicu analytics.js, ktorá nepodporuje GA remarketing a Content experiments.

Prihlásiť do bety sa môžete na tomto odkaze.

Ak vás zaujímajú informácie viac do hĺbky, odporúčam tento článok na Analytics Talk.

30. októbra 2012

Google Tag Manager alebo Ako zjednodušiť implementáciu nie len GA

Rubrika: Webová analytika

Google pokračuje v trende zjednodušovania svojich nástrojov. Na rad prišla už aj implementácia rôznych meracích kódov na weby. Zjednodušenie to je hlavne pre človeka nasadzujúceho, nie vytvárajúceho značky. Stačí do webu vložiť jediný kus kódu a o zvyšok sa postará Google Tag Manager (GTM) a človek, ktorý ho spravuje. Podelím sa s vami o môj názor a na konci článku nájdete aj odkazy na návody a ďalšie čítanie.

  • Celkový priemer hodnotení: 4.2 z 5
  • 4.2
  • 4.2
  • 4.2
  • 4.2
  • 4.2

16. októbra 2012 | Komentáre: 0

Zbohom, Website Optimizer. Vitajte, Content Experiments!

Rubrika: Webová analytika

Testovanie je skvelá vec. Miesto dohadovania sa, či sa bude užívateľom viac páčiť krikľavo zelené alebo tmavo modré pozadie webu, môžete výkon oboch variant otestovať a rozhodovať sa na základe reálnych analytických dát. Do júna (června) mal na tento účel Google svoj Website optimizer. Po novom môžete testovať obsah pomocou Content Experiments priamo v Google Analytics. Je to ale posun vpred? Upozornenie: názory v článku sú iba a len autorove, nemusia nutne odrážať názor celého týmu.

  • Celkový priemer hodnotení: 4.67 z 5
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67

29. augusta 2012 | Komentáre: 0

Ako nám Google dokázal hodnotu mobilov pre marketing

Rubrika: Ostatné

V pražskej centrále Googlu sa opäť odohral workshop, tentoraz doplnený o raňajky pre managerov, na tému „Proving the value of mobile“. Hlavným rečníkom bol Andrea Vassalli, Mobile Product Expert z Googlu, pôvodne z AdMobu (ktorý Google kúpil). Naše dojmy a nejaké tie zaujímavé fakty nájdete v nasledujúcich riadkoch.

  • Celkový priemer hodnotení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

3. augusta 2012 | Komentáre: 0

Report z workshopu o YouTube kanáloch

Rubrika: Odborná fóra

Náš PPC tým vyrazil do Pražskej centrály Google niečo sa dozvedieť o možnostiach kanálov na YouTube. Čo sme videli bolo tak husté, že sa musíme podeliť. Svoj názor som teda už zdelil a vy sa nie len dočítate, čo sme sa dozvedeli, ale uvidíte príklady skutočne parádnych reklám (hlavne v časti o vlastných kanáloch).

  • Celkový priemer hodnotení: 4.0 z 5
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0

16. mája 2012 | Komentáre: 0

Dojmy z Google Search & Display Summit 2012

Rubrika: Odborná fóra

Pred rokom sme na S&D Summit poslali kolegov, tento rok to po menšom boji padlo na mňa. Tento článoček nevyjadruje názor nikoho iného než môj. Takže teraz môžem úprimne napísať, že som čakal viac. Oproti minulému roku bola účasť dvojnásobná a prezentujúci opäť zaujímavý, ale nemôžem sa skrátka zbaviť pocitu, že akcia mohla byť lepšia.

  • Celkový priemer hodnotení: 3.5 z 5
  • 3.5
  • 3.5
  • 3.5
  • 3.5
  • 3.5

27. apríla 2012 | Komentáre: 1

Prečo a ako byť v reklamnej sieti Googlu

Rubrika: Výkonová reklama

Každý z vás už videl reklamu v reklamnej sieti Googlu. Pokiaľ nie, buď ste si ju nevšimli alebo neviete, že je to reklama. Reklamná sieť Googlu už neobsahuje len tisíce webov, patrí do nej napríklad aj YouTube alebo mobilné aplikácie s AdSense modulom. Nebudem ukazovať, kde v AdWords kliknúť, aby ste ju zapli. Dám ale pár rád, vďaka ktorým ju zapnete efektívnu.

  • Celkový priemer hodnotení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

20. marca 2012 | Komentáre: 0

Vyhodnocujete svoje kampane správne?

Rubrika: Webová analytika

Jednou zo základných výhod online reklamy je schopnosť „robiť chyby rýchlejšie“, ako napísal Avinash Kaushik. Viete sledovať správanie všetkých alebo skupiny návštevníkov vášho webu, pozrieť sa ako dlho sa na webe zdržali, koľko stránok si prezreli a podobne. Inšpirovaný knihou Web Analytics 2.0 vám ponúknem nejaký ten príklad, prečo nie je vždy dobré sa zameriavať na tieto ukazatele.

  • Celkový priemer hodnotení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

28. fabruára 2012 | Komentáre: 0

Top 10 kuriozít, ktoré ľudia googlili v roku 2011

Rubrika: Výkonová reklama

Jedna z najzábavnejších vecí na práci PPC špecialisty je prístup k frázam, ktoré spustili zobrazenie reklamy. Minuloročná úroda kurióznych hľadaných fráz bola bohatá, poďme sa pozrieť na 10 najlepších!

  • Celkový priemer hodnotení: 4.75 z 5
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75

31. januára 2012 | Komentáre: 2

Sledovanie viacerých (sub)domén pomocou Google Analytics

Rubrika: Webová analytika

Každý, kto sa aspoň okrajovo venuje Google Analytics, skôr či neskôr príde do situácie, kedy potrebuje sledovať premávku z viacerých (sub)domén v jednom Google Analytics profile. Napriek tomu, že sa v praxi nejedná o nič zložitého, mnoho špecialistov si stále nie je istých, ako na to. Napravíme. Pojednávam iba o novom, asynchrónnom kóde.

  • Celkový priemer hodnotení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

17. januára 2012 | Komentáre: 2

PPC kampaň Allianz Direct

Rubrika: Prípadovky

Pro klienta Allianz Direct realizujeme správu PPC kampaní. Jak zvyšujeme objem poptávek nad rámec stanovených cílů můžete vidět v naší případové studii.

  • Celkový priemer hodnotení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

10. januára 2012 | Komentáre: 2

Firebug alebo Ako si uľahčiť prácu s Google Analytics a AdWords

Rubrika: Výkonová reklama

V tomto článku nebudem písať o otravných chybách v nových Google Analytics ani o nepodarených prekladoch certifikačných testov alebo rozhrania AdWords. Dozviete sa ale ako si v Google Analytics zobraziť (a vyexportovať) viac ako 500 záznamov alebo ako môžete v MCC využívať všetky reporty zo starého rozhrania (aj dosah a početnost). Postačí nebáť sa a mať nainštalovaný doplnok prehliadača Firebug.

  • Celkový priemer hodnotení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

20. decembra 2011 | Komentáre: 0

Vďaka Google Analytics viem, koľko vás práve teraz číta tento článok

Rubrika: Webová analytika

Asi sa k vám už dostala správa o novinke menom Google Analytics Real Time. Zatiaľ si oň síce musíte zažiadať, je ale iba otázkou času, kedy túto šikovnú funkciu bude mať vo svojom Google Analytics profile každý. Preto sa pozrieme, aké možnosti a príležitosti nám prináša.

  • Celkový priemer hodnotení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

1. novebra 2011 | Komentáre: 0

Využívate naplno potenciál Google Analytics?

Rubrika: Webová analytika

Obyčajná implementácia Google Analytics nepatrí medzi zložité úlohy a aj vďaka tomu je Analytics tak rozšírený. Neskúsený užívateľ ale málokedy zájde ďalej než k vytvoreniu účtu a nasadeniu sledovacieho kódu. Pritom je možné pár klikmi zefektívniť svoju analytickú výbavu. Preto pre vás mám pár jednoduchých tipov, ako lepšie využiť Google Analytics.

  • Celkový priemer hodnotení: 3.67 z 5
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67

27. septembra 2011 | Komentáre: 2

Buďte dobrý k slušným robotom

Rubrika: Výkonová reklama

Nebýva zvykom aby mohol PPC špecialista v agentúre ovplyvniť dopadové stránky svojho klienta. Nie každý ale trpí týmto problémom a mnohokrát keď váš klient vie, že úpravy sú pre jeho dobro, môžete dosiahnuť svoje. Dnes sa dozviete niečo o súbore robots.txt a prečo by ste mu mali venovať pozornosť ak máme možnosť pracovať priamo s dopadovými stránkami reklamy v AdWords.

  • Celkový priemer hodnotení: 2.33 z 5
  • 2.33
  • 2.33
  • 2.33
  • 2.33
  • 2.33

16. augusta 2011 | Komentáre: 2

Také rádi experimentujete?

Rubrika: Výkonová reklama

AdWords se neustále vyvíjí a držet krok s každou změnou není jednoduché. AdWords Campaign Experiments jsou tady už nějaký ten pátek, ale jejich pravidelné užívání pořád není standardem. AdWords tým se poslední dobou snaží experimenty více propagovat a já se přidám. Provedu vás jejich nastavením a uvedu pár ověřených příkladů. Třeba najdete vhodný experiment pro vaši kampaň. A česky :-).

  • Celkový priemer hodnotení: 3.33 z 5
  • 3.33
  • 3.33
  • 3.33
  • 3.33
  • 3.33

28. júna 2011 | Komentáre: 2

Ako mať reklamu v mobilných aplikáciách

Rubrika: Výkonová reklama

Ak pravidelne pracujete s AdWords a reportujete si domény v obsahovej sieti, asi ste si všimli doménu adsenseformobileapps.com. Presne ako vraví jej názov, ide o reklamu zobrazovanú v mobilných aplikáciách (napr. známe Angry Birds). Kedy sa oplatí zaradiť túto doménu medzi vylúčené alebo práve naopak, venovať jej celú zostavu?

  • Celkový priemer hodnotení: 2.33 z 5
  • 2.33
  • 2.33
  • 2.33
  • 2.33
  • 2.33

26. mája 2011 | Komentáre: 6

Uľahčite si život s automatickými pravidlami

Rubrika: Výkonová reklama

Každý, kto aspoň trochu pravidelne pracuje s AdWords, si určite všimol správu o automatických pravidlách. Myslím, že táto funkcia opäť posunula možnosti systému o úroveň ďalej a umožňuje využiť vašu kreativitu k vymysleniu pravidiel, ktoré efektivitou aj prekonajú niektoré možnosti nastavenia kampaní.

  • Celkový priemer hodnotení: 2.33 z 5
  • 2.33
  • 2.33
  • 2.33
  • 2.33
  • 2.33

26. apríla 2011 | Komentáre: 4

Efektívna mobilná reklama: klikni a volaj

Rubrika: Výkonová reklama

Ako ste isto už všetci počuli, budúcnosť internetu je mobilná. A keď už užívateľom na múdrych telefónoch servírujeme reklamu, prečo im neservírovať reklamu využívajúcu špecifických možností týchto telefónov? Konkrétne mám na mysli práve možnosť telefonovania. Ako to v praxi vyzerá, ako na to a aké podáva click-to-call reklama výsledky, to vám priblížim v tomto článku.

  • Celkový priemer hodnotení: 3.09 z 5
  • 3.09
  • 3.09
  • 3.09
  • 3.09
  • 3.09

22. marca 2011 | Komentáre: 7

Prečo by ste mali mať radi Androidfóny

Rubrika: Ostatné

Roku 2005 Google kúpil malý startup s názvom Android Inc. Nikto vtedy veľmi nevedel, čo táto firma vlastne robí, okrem toho, že sa venuje mobilnému vývoju. Roku 2007 bola založená Open Handset Alliance, spájajúca viacero veľkých hráčov na poli technológií. Pri svojom vzniknutí ohlásila taktiež svoj prvý produkt, mobilný operačný systém postavený na báze Linuxu - Android. Ten sa stal v roku 2010 najobľúbenejším mobilným operačným systémom. My sme mali to šťastie, že sme pod stromček dostali nové služobné telefóny LG Optimus One, šikovné dotykové smartfóny postavené práve na Androide. Aké možnosti tento telefón, ale hlavne samotný Android ponúkajú? Je ich samozrejme neskutočne, v tomto článku Vám ich trochu priblížim a dám pár tipov, ako svoj Android lepšie využiť.

  • Celkový priemer hodnotení: 3.5 z 5
  • 3.5
  • 3.5
  • 3.5
  • 3.5
  • 3.5

25. fabruára 2011 | Komentáre: 2

Reklama bez konkurencie ľahko a rýchlo!

Rubrika: Výkonová reklama

Myslíte si, že využívate potenciál reklamy vo vyhľadávaní Googlu na plno? Mýlite sa! Google predstavil 20. 7. 2010 novú funkcionalitu služby vyhľadávania v obrázkoch, dostupnú pre celý svet (okrem Francúzska a Argentíny, boh vie čo Googlu spravili :-)) a to sú práve reklamy nazvané Image Search Ads (ďalej len ISA). Od tejto chvíle ubehlo v deň písania tohto článku 181 dní. Všimli ste si niekedy pri hľadaní v obrázkoch nejakú reklamu? Ani ja. Tak som sa rozhodol zistiť ako to funguje a snáď dospieť k poznaniu, prečo ich nik nevyužíva.

  • Celkový priemer hodnotení: 4.29 z 5
  • 4.29
  • 4.29
  • 4.29
  • 4.29
  • 4.29

18. januára 2011 | Komentáre: 5

Odborné novinky na Google Developer Day Prague 2010

Rubrika: Odborná fóra

Utorok 16.11.2010 sa v Prahe uskutočnil 3. ročník Google Developer Day, ktorého som mal tú česť zúčastniť sa. GDD sa koná každoročne v len piatich mestách na celom svete a na moje šťastie Praha bola jedným z nich. Témy boli samé aktuálne, predovšetkým cloud computing, HTML5, mobilná platforma, Android a sociálny web. Každý si teda mohol prísť na svoje. V tomto článku sa budem venovať prezentovaným technológiám, ktoré mi prišli najzaujímavejšie.

  • Celkový priemer hodnotení: 4.0 z 5
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0

25. novebra 2010 | Komentáre: 0

Nástroj pro výběr negativ

Rubrika: Výkonová reklama

Jak všichni víme, obrovskou výhodou výkonové reklamy je možnost jejího přesného zacílení. K tomu nám může pomoci například nástroj vylučující klíčová slova, která jsou nevhodná pro naši reklamní kampaň. Vezměme si příklad: vytvoříme reklamu na stavbu střech a spustíme ji v reklamní síti Google. Na relevantním serveru se nachází článek, po jehož otevření se díky volbě klíčových slov spustí naše reklama. Ale co když zmiňovaný článek popisuje, jak na malé dítě spadla střecha?

  • Celkový priemer hodnotení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

26. júla 2010 | Komentáre: 1